Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідно до наказу Державної судової адміністрації України від 22.12.2018р. №628 «Про проведення тестування підсистеми "Електронний суд" у місцевих та апеляційних судах», запроваджено тестовий режим експлуатації підсистеми ЄСІСТ - "Електронний суд" у всіх місцевих та апеляційних судах України (пілотних судах).
Така підсистема надає громадянам, які зареєструвалися в електронному кабінеті (на сайті «Судова влада України») певні можливості.
Так, відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, учасники судового процесу за допомогою зареєстрованого електронного кабінету можуть надсилати копії електронних документів іншим учасникам судової справи, крім випадків, коли інший учасник не має зареєстрованого електронного кабінету, подавати позовні заяви та інші передбачені законом процесуальні документи, що подаються до суду і можуть бути предметом судового розгляду, а також отримувати судові рішення та інші електронні документи.
Особи, за допомогою зареєстрованого електронного кабінету формують проекти (створюють шляхом заповнення відповідних форм, редагують, долучають), підписують та подають до суду і ОСП (органів системи правосуддя) електронні запити, скарги, пропозиції та інші непроцесуальні звернення, що стосуються діяльності таких органів, а також отримують відповідь на них.
Також, особа може сплатити судовий збір та інші платежі у режимі онлайн засобами електронного кабінету під час формування відповідного документа. У такому випадку інформація про платіж автоматично додається до документу, що відправляється.
До електронного кабінету особи у судових справах, в яких така особа приймає участь, надсилаються:
1) веб-посилання на тексти всіх сформованих судом процесуальних документів по справі: судові рішення, судові повістки та виклики тощо, що мають статус оригіналу і підписані ЕЦП відповідальної особи суду;
2) інформація про отримані та зареєстровані вхідні документи по справі разом з ЕД або ЕКПД таких документів;
3) інформація про отримані документи по справі від інших учасників разом з ЕД або ЕКПД таких документів;
4) електронні документи, що спричинили зміну стану розгляду справи, протоколи автоматичного розподілу, тощо.
В електронному кабінеті особи відображається календар подій по судових провадженнях, в яких така особа приймає участь та інформація щодо поданих нею непроцесуальних звернень.
Водночас, варто зазначити, що ЄСІСТ (Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система) та усі її підсистеми має запрацювати в повному обсязі з 01.03.2019р.
Щоб скористатися послугами Електронного суду, необхідно отримати цифровий підпис, а також створити поштову скриньку за адресою mail.gov.ua. Реєструватися в системі потрібно через електронний цифровий підпис (ЕЦП). Його необхідно прив’язати до профілю користувача. Отримати електронний цифровий підпис можна в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів(АЦСК). З переліком АЦСК можна ознайомитись за посиланням.