flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Засади використання автоматизованої системи документообігу суду

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення зборів суддів

Маловисківського районного суду

Кіровоградської області

 06.12.2022 № 5

(зі змінами від 04.05.2023, 07.11.2023, 05.12.2023) 

 

 

 

ЗАСАДИ 

 використання автоматизованої системи документообігу суду в Маловисківському районному суді Кіровоградської області

 

         1.Загальні положення.

1.1. Засади використання автоматизованої системи документообігу суду в Маловисківському районному суді Кіровоградської області (далі - Засади) визначають порядок розподілу справ з урахуванням норм Положення про автоматизовану систему документообігу суду (далі - Положення), процесуального законодавства України та правил поєднання судових справ.

1.2. Засади  є обов’язковими для виконання всіма суддями та працівниками апарату суду.

 

  1. Порядок розподілу справ у разі відсутності раніше визначеного в судовій справі головуючого судді.

2.1. Справи, які відповідно до Положення передаються раніше визначеному судді, у разі відсутності такого судді понад 30 днів або припинення його повноважень, підлягають автоматизованому розподілу на загальних підставах.

При реєстрації таких справ зберігається єдиний унікальний номер справи.

2.2 Справи, які відповідно до Положення передаються раніше визначеному судді у разі тимчасової відсутності такого судді (не більше 30 днів), передаються раніше визначеному судді (крім справ, які підлягають невідкладному розгляду).

2.3. У разі неможливості продовження розгляду справи головуючим суддею у справах, розгляд яких відповідно до процесуального законодавства здійснюється колегіально у складі двох або трьох суддів (тривале відрядження, призов на військову службу, відпустка у зв’язку з вагітністю та пологами, довготривале перебування на лікарняному або у відпустці тощо) заміна головуючого судді здійснюється автоматизованою системою документообігу суду на підставі мотивованого розпорядження керівника апарату суду (або уповноваженої ним особи), та у виключних випадках, для забезпечення строків розгляду конкретної справи, - за доповідною запискою помічника головуючого судді чи секретаря судового засідання.

  1. Порядок розподілу справ у разі унеможливлення функціонування автоматизованої системи документообігу суду. 

3.1. У разі знеструмлення електромережі суду, вихід з ладу обладнання або комп'ютерних програм чи настання інших обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи документообігу суду (далі - АСДС) понад п’ять робочих днів, розподіл судових справ, які за законом мають розглядатися невідкладно, здійснюється головою суду, враховуючи черговість суддів та їх навантаження, з числа суддів, які у день надходження справи мають повноваження щодо розгляду судової справи.

Порядковий єдиний унікальний номер таким справам визначається старшим секретарем суду враховуючи наявні паперові дані про останні зареєстровані справи в суді.

3.2. Справи, передані головою суду у порядку визначеному п. 3.1. Положення підлягають реєстрації в АСДС у перший день відновлення її функціонування.

 

  1. Особливості розподілу справ у дні коли суддя немає можливості брати участь у розгляді справ.

4.1. У разі перебування судді у нарадчій кімнаті понад 1 (один) день судді не здійснюється розподіл справ та матеріалів у такі дні.

Про намір перебування судді у нарадчій кімнаті понад 1 (один) день негайно доповідає секретар судового засідання або помічник судді шляхом подання голові суду доповідної записки.

Голова суду приймає рішення про припинення розподілу справ у зв’язку з перебуванням судді у нарадчій кімнаті шляхом видання розпорядження, яке є обов'язковим для виконання.

4.2. У разі участі судді  в онлайн заходах (за наказом голови суду), крім як участі у підвищенні кваліфікації, судді не здійснюється розподіл справ у день (дні) участі в таких заходах.

 

  1. Особливості розподілу кримінальних проваджень.

5.1. Кримінальні провадження, які надійшли щодо особи, стосовно якої вже здійснюється судове провадження, у випадку, передбаченому частиною другою статті 334 Кримінального процесуального кодексу України, розподіляється на загальних підставах.

5.2. У випадку надходження до суду клопотань у межах одного кримінального провадження (за номером ЄРДР) де попередньо судом вже розглядалися клопотання в межах одного кримінального провадження різними слідчими суддями, такі клопотання передаються тому слідчому судді, який перший по даному кримінальному провадженні брав участь як слідчий суддя та має такі повноваження на час розподілу,  а в разі його відсутності - іншому по черговості надходження попередніх клопотань слідчому судді, який брав участь у даному кримінальному провадженні як слідчий суддя та має такі повноваження на час розподілу, шляхом поєднання відповідних справ.  

5.3. Кримінальні провадження, які надійшли до суду і в яких автоматизований розподіл здійснити неможливо через відсутність необхідної кількості суддів, підлягають автоматизованому розподілу після усунення обставин, що виключали таку можливість, але не пізніше 5 (п’яти) календарних днів з дня надходження, за виключенням проваджень, де особи перебувають під вартою.

5.4. Справи про встановлення адміністративного нагляду за особами, звільненими з місць позбавлення волі реєструються та розподіляються на загальних підставах без збереження єдиного унікального номера.

5.5. Кримінальне провадження яке надійшло з апеляційного суду після відмови у задоволенні подання (ухвали) про направлення провадження до іншого суду та в якому вже визначено склад суду підлягає повторній реєстрації  (тип поєднання - для продовження розгляду) та передається раніше визначеному складу суду.

  1. Особливості розподілу цивільних справ та матеріалів.

6.1. Справи після скасування заочного рішення за результатом розгляду заяви про перегляд заочного рішення передаються судді який скасував таке рішення. 

 

  1. Особливості розподілу справ про адміністративні правопорушення.

7.1.  Справи про адміністративні правопорушення, які надійшли до суду після дооформлення (доопрацювання) на розгляд передаються тому судді,  який постановив рішення про повернення такої справи на доопрацювання (дооформлення), шляхом неавтоматичного розподілу справ. 

У разі неможливості передачі справи судді у зв’язку з його тимчасовою  відсутністю (більше 3 днів), така справа підлягає розподілу на загальних підставах.

7.2. Справи про адміністративні правопорушення за ст. 185-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення передаються для розгляду раніше визначеному судді (головуючому судді) -  судді (головуючому судді), який встановив факт такого правопорушення в межах розгляду справи, яка перебуває в його провадженні.

Підставою для такої реєстрації справи та передачі раніше визначеному судді (головуючому судді) є доповідна записка працівника суду та/або інші документи, якими зафіксовано дії, відповідальність за які передбачено ст. 185-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення

  1. Особливості визначення присяжних.

8.1. Попередній відбір присяжних у цивільних справах здійснюється у день  реєстрації справи.

8.2. Попередній відбір присяжних у кримінальних провадженнях здійснюється на підставі ухвали суду не пізніше 5 (п’яти) днів з дня її винесення.

8.3. Відведення (усунення, увільнення) та добір присяжних в АСДС здійснюється працівником канцелярії на підставі розпорядчого або процесуального документа не пізніше 5 (п’яти) днів з дня його винесення.

8.4. Встановити, що відбір присяжного припиняється за 2 (два) місяці до закінчення його повноважень.

 

  1. Встановлення коефіцієнту адміністративних посад.

    Розділ 9 виключено на підставі рішення зборів суддів від 28.09.2023 № 7

       

  1. Перевірка даних та підготовка довідок.

10.1 Встановити, що у суді при реєстрації цивільних справ (за індексом 2, 2-н, 2-о) та адміністративних справ (за індексом 2-а) працівниками канцелярії, відповідно до покладених обов’язків, перевіряються дані в АСДС щодо наявності у суді інших справ зі спору між тими самими сторонами, про що складається довідка (додаток 1), яка долучається до матеріалів справи.

10.2. Встановити, що у суді при реєстрації кримінальних проваджень (1-кп)  працівниками канцелярії, відповідно до покладених обов’язків, перевіряються дані в АСДС щодо наявності у суді інших справ відносно тієї ж особи, про що складається довідка (додаток 2),  яка долучається до матеріалів справи.

 

   11.Визначення кількості слідчих суддів та суддів, уповноважених здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх.

11.1. Кількість слідчих суддів у Маловисківському районному суді Кіровоградської області становить 4 (чотири) судді.

11.2. Кількість суддів, уповноважених здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх у Маловисківському районному суді Кіровоградської області з 01.01.2024 становить 3 (три) судді.

  1. Інші питання.

12.1. Визначення коефіцієнта складності судової справи (категорії судової справи) здійснюється працівниками канцелярії під час реєстрації судових справ, проведення повторного автоматизованого розподілу справ чи передачі справ судді іншим шляхом,  за критеріями, які діють на час проведення таких дій.

12.2. Заміна присяжного у зв’язку з неможливістю його участі у справі (тимчасова непрацездатність, відсутність по місцю проживання тощо), що призведе до порушення строків розгляду справи, у випадках недоцільності його увільнення або відсутності підстав для відведення у визначеному законодавством порядку, здійснюється за вмотивованим розпорядженням керівника апарату суду на підставі подання судді (головуючого судді).

 

                                                               Додаток 1

до Засад використання автоматизованої

системи документообігу суду в

Маловисківському районному суді

Кіровоградської області

 

                                                 ДОВІДКА

                                  по справі №________________

про наявність / відсутність в Маловисківському районному суді

Кіровоградської області інших справ зі спору між тими самими сторонами

                                          

             Видана про те, що мною було здійснено перевірку даних автоматизованої системи документообігу суду за період з 01.01.2011 по день реєстрації справи та встановлено, що справи зі спору між тими самими сторонами в суді - ______________________________________________________________________                             

                     (зазначити відсутні чи наявні, якщо наявні - зазначити ЄУН справи)

 

 

 

Посада                                      Підпис                                                 Ім’я та Прізвище

 

 

Дата

 

                                                                  Додаток 2

до Засад використання автоматизованої

системи документообігу суду в

Маловисківському районному суді

Кіровоградської області

 

                                                 ДОВІДКА

                                  по справі №________________

про наявність / відсутність в Маловисківському районному суді Кіровоградської області справи відносно тієї ж особи

                                          

Видана про те, що мною було здійснено перевірку даних автоматизованої системи документообігу суду за період з 01.01.2011 по день реєстрації справи та встановлено, що справи відносно тієї ж особи в суді - ______________________________________________________________________                             

                     (зазначити відсутні чи наявні, якщо наявні - зазначити ЄУН справи)

 

 

 

Посада                                     Підпис                                                 Ім’я та Прізвище

 

Дата